FAQ
Här hittar du svaren på frågor vi ofta får ställda från kunder! Hittar du inte svaret på just din fundering? Ta kontakt med oss på info@blanclabel.se så hjälper vi dig!
Har ni ett showroom ifall man vill se och prova plaggen?
Ja, vi har en provkollektion på vårt kontor i Stockholm. Välkommen att kontakta oss för att boka ett möte! Har du svårt att ta dig till oss kan vi antingen besöka dig eller så kan vi komma överrens om att skicka enstaka plagg ifall du befinner dig väldigt långt bort. Viktigt är att vi inte kan ta tillbaka plagg som inte returneras i oförstörd orginalförpackning eller håller samma skick som när kunden mottagit produkten. Isåfall förbehåller vi oss rätt att fakturera kunden.
Jag har en idé om en kollektion som jag skulle vilja utveckla, hur går jag tillväga?
Enklast är att ringa eller mejla oss för att boka in ett möte, fysiskt eller per telefon. Här nedan läser du mer om hur själva processen går till för en egen kollektion.
Kan man beställa enstaka plagg?
Ja, man kan beställa från 1 st från vår lagerkollektion i webshopen, men priset blir bättre ju fler man beställer. Vill man trycka enstaka plagg ska man vara medveten om att det är höga tryck kostnader eftersom startkostnad/schablon är samma oavsett antal plagg.
Hur fungerar det om jag vill ta del av de priser som gäller återförsäljare?
Då kontaktar du oss och beskriver din idé varpå du får ett lösenord att kunna logga in som återförsäljare. Dessa priser gäller volymer över 51 st/modell.
Om jag vill ha hjälp att trycka på plaggen, hur fungerar det?
Följ instruktionerna på produktsidan för tryck. Vi återkommer till dig med instruktioner om vad vi behöver för filer och andra instruktioner från dig för att kunna ta fram ett korrektur. När vi mottagit detta skickar vi skisser för godkännande. Efter godkänt korrektur får du ett exakt pris på tryck och efter du godkänt detta skickar vi ordern på tryck.
Ifall jag vill använda ett eget tryckeri?
Fungerar alldeles utmärkt. Vi trycker inte själva utan anlitar samarbetspartner till tryck som en extra service till våra kunder, men det är inget krav från vår sida. Priset är dessutom marknadsenliga så man tjänar inte något extra på att vi står för tryck.
Vad behöver jag för fil för tryck?
Tryckfiler behöver helst vara i vektorgrafik. Vanligaste vektoriserade filformat är EPS, AI, PDF.
Jag har ingen vektoriserad fil på min logotyp?
Vi kan hjälpa dig att rita om din logo till en fil som fungerar. Vi designar även nya logotyper och utvecklar grafiska profiler på begäran. Detta kostar extra. Kontakta oss för offert.
Är era priser exklusive eller inklusive moms?
Samtliga priser är exklusive moms då vi främst jobbar mot företag.
Tillkommer frakt på era priser?
Ja, frakt tillkommer. Har du en större beställning så kontakta oss!
Vi är ute i sista sekund. Har ni expressleveranser?
Lagervaror kan vi skicka snabbt. För tryck går expressleverans att ordna till ett högre pris. Vänligen kontakta oss så hjälper vi dig så snart vi kan!
Hur gör jag en reklamation?
Om du skulle ta emot en defekt eller fellevererad produkt, en produkt för mycket/lite, eller om din produkt har gått sönder vid användning vill vi naturligtvis hjälpa dig så snart som möjligt. Mejla nedan uppgifter genom att klicka här.
– E-postadress som köpet registrerades på
– Ordernummer
– Kundnamn
– Produktnamn
– Bifoga bild
Hur jobbar ni med miljöansvar?
Att arbeta för ökad hållbarhet och att ta ett konkret socialt ansvar är utmaningar vi ständigt arbetar med. Läs mer här.